Když ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) vyzval v dubnu české řidiče, aby mu posílali e-mailem připomínky k návrhu nového bodového systému, v necelé tisícovce podnětů často zaznívalo: nechceme opilé a zfetované lidi za volantem. Ťok slíbil, že dobré návrhy do zákona zapracuje, a ukázal i první příklady.
Jeden z účinných a ověřených receptů na silniční recidivisty však mezi nimi chybí. Ťokovi úředníci opakovaně tvrdí, že s ním počítají, přesto ho nechávají v šuplíku. Jde o povinné rehabilitační kurzy s dopravními psychology. Museli by je podstoupit všichni, kdo chtějí zpět řidičský průkaz.
"Týká se to nejen opilých řidičů, ale i těch, kteří řídili pod vlivem návykových látek, a také vybodovaných řidičů," říká Petr Zámečník, který v brněnském Centru dopravního výzkumu šest let testoval přínos terapií a zjistil, že skupinová sezení pomáhají snížit počet nebezpečných řidičů. "Detailně se s nimi probírá, co provedli. Většina z nich si uvědomí, že jim odebrání řidičského průkazu způsobilo v životě tolik problémů, že už to nechtějí zažít," dodává Zámečníkův kolega Pavel Řezáč.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.