V Dopravním podniku hlavního města Prahy (DPP) pracuje zhruba 2250 řidičů autobusů. Jen šest z nich si ovšem může připadat svým způsobem výjimečně. Když dají klíčky do zapalování a otočí jimi, neuslyší klasické brumlání dieselového motoru, ale spíš jakési tiché bzučení. Řídí totiž elektrobus, který dopravní podnik už téměř rok testuje v ostrém provozu. V pracovní dny jezdí na téměř 22 kilometrů dlouhé lince 213 ze Želivského na Jižní Město a zpět, o víkendech na lince 163 z téhož místa na sídliště Rohožník.

Za prvních osm měsíců denního provozu měl plně bezemisní bateriový elektrobus SOR EBN 11 na tachometru zhruba 48 tisíc kilometrů a dokázal, že je schopen na vybraných linkách nahradit běžné dieselové autobusy. A to i v zimě při teplotách pod bodem mrazu, kdy spotřebovává elektrickou energii nejen na jízdu, ale i na topení. Denně urazí v pražském provozu minimálně 265 kilometrů. Záleží na lince, dni nebo hustotě dopravy. Třeba o víkendu zvládne až 350 kilometrů. Elektrobusy ve Vídni, Berlíně, Varšavě nebo Košicích – tedy městech, která možnosti elektromobility rovněž zkoušejí – toho nenajezdí víc.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se