Před třemi lety tehdejší šéf letecké továrny Aero Vodochody Ladislav Šimek prohlásil, že je pryč doba, kdy se v Česku vyvine a ve velkém bude vyrábět celé letadlo.
Pod Šimkovým vedením se ztrátové Aero dostalo do zisku, protože těžilo ze zakázek pro špičku mezi výrobci letadel − Boeing, Airbus, Bombardier, Embraer či Sikorsky.
V květnu Šimka v čele Aera vystřídal Ital Giuseppe Giordo. Bývalý šéf největšího italského výrobce letadel Alenie má od majitele české firmy, investiční skupiny Penta, čerstvě schválenou strategii, kterou poprvé popisuje v rozhovoru pro Hospodářské noviny.
Jeho úkol je jasný − prodat co nejvíc vojenských letadel L-39 a L-159. "Náš strategický cíl pro následujících deset let je vrátit Aero tam, kde bylo v minulosti − tedy aby ve světě bylo známé jako výrobce lehkých proudových letadel, určených zejména pro výcvik," říká Giordo.
HN: Jaká byla vaše první myšlenka, když jste dostal nabídku řídit Aero?
Že tuto firmu znám už mnoho let jako dodavatele. Pak jsem si zanalyzoval její situaci a zjistil jsem, že má velký prostor pro růst. A to ne jen jako dodavatel pro jiné výrobce, ale i díky vlastní produkci. Když se podíváte do minulosti, Aero vyrobilo přes 11 tisíc letadel.
Nabídku řídit ho jsem také bral jako velkou výzvu, protože jako Ital přijdu do firmy, kde většina lidí jsou Češi.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.