Marketingová firma Behavio ukončila na serveru HitHit sbírku na "pořádný volební výzkum". Za 450 tisíc korun chce odhadnout nejen co nejpřesnější výsledek říjnových parlamentních voleb, ale veřejně nabídnout i detailní data, za která si nechávají ostatní agentury draze zaplatit.
Na nápad, na němž Behavio spolupracuje i s Univerzitou Karlovou, nakonec od lidí vybrala o 25 tisíc více, než bylo na projekt potřeba.
Získaná data od dvou tisíc respondentů chtějí sociologové zpracovat do webové aplikace.
V interaktivním grafu bude znázorněno, kolik lidí je stranu rozhodnuto volit a kolik hlasů může uskupení získat od váhajících voličů.
Návštěvníci stránky se budou moci ponořit i do detailů, jaké noviny čtou voliči dané strany a jaké otázky či problémy je přinutí přijít k volební urně. "Ukážeme, jak vypadá rozhodování lidí před volbami. A to včetně těch, kteří nejsou ještě rozhodnuti," říká sociolog firmy Behavio Jiří Boudal. "Děláme to proto, abychom pochopili, proč se lidé určitým způsobem rozhodují a jaké vlivy na ně působí," dodává.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.