| Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Marketingová firma Behavio ukončila na serveru HitHit sbírku na "pořádný volební výzkum". Za 450 tisíc korun chce odhadnout nejen co nejpřesnější výsledek říjnových parlamentních voleb, ale veřejně nabídnout i detailní data, za která si nechávají ostatní agentury draze zaplatit.

Na nápad, na němž Behavio spolupracuje i s Univerzitou Karlovou, nakonec od lidí vybrala o 25 tisíc více, než bylo na projekt potřeba.

Získaná data od dvou tisíc respondentů chtějí sociologové zpracovat do webové aplikace.

V interaktivním grafu bude znázorněno, kolik lidí je stranu rozhodnuto volit a kolik hlasů může uskupení získat od váhajících voličů.

Návštěvníci stránky se budou moci ponořit i do detailů, jaké noviny čtou voliči dané strany a jaké otázky či problémy je přinutí přijít k volební urně. "Ukážeme, jak vypadá rozhodování lidí před volbami. A to včetně těch, kteří nejsou ještě rozhodnuti," říká sociolog firmy Behavio Jiří Boudal. "Děláme to proto, abychom pochopili, proč se lidé určitým způsobem rozhodují a jaké vlivy na ně působí," dodává.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se