Před pár týdny vybízel poradce prezidenta Martin Nejedlý novináře, aby si sami spočítali billboardy s Milošem Zemanem, pokud chtějí vědět, kolik stojí kampaň za jeho znovuzvolení. Nyní nezisková společnost EconLab kampaň analyzovala a zjistila, že do prvního kola stála 18 milionů.

Původně Miloš Zeman prohlašoval, že kampaň nepovede. Nicméně ta probíhala před prvním i nyní před druhým kolem voleb. Její financování je nejasné. Nejproblematičtější jsou akce dotované spolkem Přátelé Miloše Zemana, který ovládají prezidentovi blízcí spolupracovníci z Hradu. Sdružení tento týden přiznalo, že dalo na kampaň už 11,5 milionu korun. Původ peněz však členové spolku odmítají zveřejnit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se