Továrna Nissanu ve Velké Británii, kterou loni koupila čínská investiční firma GSR Capital, je zatím jediná v Evropě, jež vyrábí baterie pro elektrická auta. Automobilky na kontinentu zatím nestavějí žádnou. Spoléhají na dodávky z Číny a Jižní Koreje. Evropská komise tento stav považuje za neúnosný.

Automobilový průmysl Evropské unie ubírající se směrem k elektromobilitě nemůže dlouhodobě záviset na dodávkách z Asie, míní Maroš Šefcovič, bruselský komisař odpovědný za energetiku. "Musíme jednat rychle, abychom se nedostali do technologické závislosti na konkurenci," prohlašuje ­Šefcovič.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte, proč se evropským společnostem do výstavby továren na výrobu baterií nechce a v čem má navrch asijská konkurence.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se