Vymáhání práva je náročná disciplína. V Česku je to nyní obzvlášť patrné v případě nelegálních reklamních poutačů podél hlavních silnic a dálnic mimo obce. Už rok mají být pryč a v mnoha případech tak přestat hyzdit výhled na malebnou okolní krajinu.
S billboardy, na kterých dnes visí převážně již notně špinavé polepy s českou vlajkou, mají být podle novely zákona o pozemních komunikacích od loňského září odstraněna také orlí loga tuzemské minerálky Mattoni.
Jde o věc vkusu, ale na rozdíl od klasických obdélníkových billboardů orli Mattoni vzhledu české krajiny neškodí. A není to pouze tím, že jich je jen hrstka. Z původních zhruba dvaceti orlů jich zůstalo šestnáct, zatímco běžných billboardů jsou stovky.
Nápojářská společnost Karlovarské minerální vody chce, aby její poutače s logem Mattoni, které mají na šířku 24 metrů a výšku 15 metrů, mohly na svých místech stát nadále. Postupně je proto nechává přeměnit v umělecká díla. Podle firmy by se pak na ně nemělo vztahovat nařízení o odstranění billboardů z ochranného pásma kolem silnic. To zabírá pruh krajiny do 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Ministerstvo dopravy s KMV nesouhlasí a trvá na tom, aby spolu s klasickými poutači nestáli u silnic ani orli Mattoni.
Co se dočtete dál
- Kde jsou další "umělecky vylepšené" billboardy Mattoni?
- Kde se KMV inspirovaly?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi