Při prohlídce areálu továrny jihlavského Motorpalu působí jeho šéf Radim Valas jako doma. Očividně zná proces výroby vstřikovacích systémů a čerpadel do nejmenšího detailu. Zaměstnance oslovuje křestním jménem, ptá se na jednotlivé projekty, hrdě ukazuje stroje, které v halách za dva roky přibyly.
Jeho uvolněnost je na místě. Výrobce vstřikovacích systémů pro dieselové motory a produktů přesného strojírenství si "užil" několik těžkých let a vypadá to, že je má za sebou. V roce 2016 firmu získal do té doby minoritní vlastník Grzegorz Hóta, někdejší parťák Pavla Tykače, oddlužil ji a přivedl Valase. Až nyní si může on i jedenáct stovek zaměstnanců oddychnout. Firma získala velký miliardový kontrakt s indickým obrem Ashok Leyland, který jí může zajistit stabilní příjmy až na deset let.
Valas není v otázce záchrany průmyslových podniků nováček. Účastnil se tohoto procesu v Kordárně ve Velké nad Veličkou, pracoval v Tatře či ve firmě Královopolská. Jeho jihlavská mise ale procházkou růžovou zahradou nebyla.
Co se dočtete dál
- V placené části se dočtete:
- Co zdrželo dodávky Motorpalu do Indie.
- Jak jsou na tom zakázky Motorpalu do automobilového průmyslu ve srovnání s minulostí.
- Co plánuje Hóta s jihlavskou firmou dál.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.