Banky musí svými službami uspokojit velmi různorodou skupinu klientů, mezi nimiž se najdou jak milovníci inovací, tak skeptici ze staré školy. Pět procent dospělé populace dokonce v Česku bankovní účet vůbec nemá − v evropském srovnání jde o lehký nadprůměr.
Z lidí, kteří bankovní služby standardně využívají, patří zhruba třetina do skupiny velmi konzervativních zákazníků, ukazují průzkumy České bankovní asociace. Tato skupina zákazníků prakticky odmítá inovace ze strany banky. Často jde o lidi ve věku kolem 50 a více let s nižšími příjmy.
Zhruba podobně velká je ale zároveň skupina klientů, která naopak inovace vítá. Typicky jde o muže z větších měst, častěji podnikatele než zaměstnance. Neplatí přitom, že by šlo jen o mladší generaci − věk ani vzdělání u nich podle průzkumu nehraje významnou roli. Zároveň však jde o klienty s vyšším příjmem, z pohledu bank tedy o důležité klienty.
Vzhledem k tomu, jak se s nástupem internetu stírají rozdíly mezi samotnými produkty bank, hraje důraz na inovace stále větší roli.
Co se dočtete dál
- V článku se dále dočtete:
- Z čeho mají klienti bez ohledu na cílovou skupinu největší obavy?
- Svěřili by své peníze technologickým firmám?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.