Když ho před lety kamarádi přihlásili do televizního pořadu o vaření, nechal se k účasti přesvědčit.

Teď ale Č. Š. pracuje jako manažer nadnárodní společnosti a spojení s kulinářskou show, které se objevovalo pokaždé, když si ho někdo "vygooglil", mu začalo vadit. Dnes už v největším světovém vyhledávači jeho spojení s pořadem nenajdeme.

"První, co o mně zjistili obchodní partneři, byla účast v pořadu o vaření," vysvětluje manažer, jehož skutečné jméno HN znají, ale který si nepřál být jmenován. Obrátil se proto na Google, aby žádné odkazy o vaření do výsledků vyhledávání jeho jména nezařazoval. A společnost mu vyhověla. Zařadil se tak mezi autory jedné z celkem 7198 žádostí o "výmaz", které vyhledávač za poslední tři roky eviduje.

Google skryl skoro polovinu z celkem více než 40 tisíc internetových odkazů, o jejichž "smazání" Češi požádali. V roce 2017 se tak Česko umístilo na prvním místě v pomyslném žebříčku úspěšnosti − žadatelé z jiných zemí tak často nepochodili. Druhý největší vyhledávač v Česku Seznam poměr celkových a úspěšných žádostí HN nesdělil.

Největší šanci na schválení mají žádosti o skrytí citlivých osobních údajů. Z čísel, která Google zveřejňuje, vyplývá, že zatímco před třemi lety na jednu žádost připadaly zhruba čtyři internetové odkazy, nyní je to asi 5,6 adresy na žádost, přičemž podobný nárůst platí v celé Evropě. Podle expertů se to dá vysvětlit tím, že Evropané nároku dokážou využívat lépe než dřív.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.