Prodeje nových aut v Česku se kvůli pandemii koronaviru za první čtvrtletí propadly téměř o 16 procent na 50 194 prodaných vozů. V druhém čtvrtletí bude kvůli vládním opatřením proti šíření nákazy propad ještě citelnější. Automobilky, které přišly v tržbách o desítky miliard korun, vymýšlí strategie, jak trh s novými auty co nejrychleji opět nastartovat. Obávají se navíc toho, že poptávka oproti době před pandemií výrazně oslabí.

"Lidé budou odkládat nákupy dražších statků, mezi které patří mimo jiné i nové automobily. Prodejci na pokles poptávky zareagují snížením cen, kterým se pokusí přilákat zákazníky," přibližuje hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.

Před snížením poptávky varují i další analytici. Podle některých se mohou ceny propadnout dokonce výrazně. "V krajním případě mohou nová auta zlevnit dokonce citelně. To znamená, že u levnějších vozů cena klesne o vyšší desetitisíce korun. Modely, které stojí kolem milionu, mohou jít cenově dolů třeba až o 250 tisíc," popisuje jeden z možných scénářů hlavní ekonom Czech Fund a člen Národní ekonomické rady vlády Lukáš Kovanda.

Automobilky samotné zatím tvrdí, že o slevách neuvažují. "Spoléháme se na současnou nabídku, včetně cenově zvýhodněných limitovaných edicí," popisuje mluvčí Hyundai David Pavlíček.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru