Prodeje nových aut v Česku se kvůli pandemii koronaviru za první čtvrtletí propadly téměř o 16 procent na 50 194 prodaných vozů. V druhém čtvrtletí bude kvůli vládním opatřením proti šíření nákazy propad ještě citelnější. Automobilky, které přišly v tržbách o desítky miliard korun, vymýšlí strategie, jak trh s novými auty co nejrychleji opět nastartovat. Obávají se navíc toho, že poptávka oproti době před pandemií výrazně oslabí.

"Lidé budou odkládat nákupy dražších statků, mezi které patří mimo jiné i nové automobily. Prodejci na pokles poptávky zareagují snížením cen, kterým se pokusí přilákat zákazníky," přibližuje hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.

Před snížením poptávky varují i další analytici. Podle některých se mohou ceny propadnout dokonce výrazně. "V krajním případě mohou nová auta zlevnit dokonce citelně. To znamená, že u levnějších vozů cena klesne o vyšší desetitisíce korun. Modely, které stojí kolem milionu, mohou jít cenově dolů třeba až o 250 tisíc," popisuje jeden z možných scénářů hlavní ekonom Czech Fund a člen Národní ekonomické rady vlády Lukáš Kovanda.

Automobilky samotné zatím tvrdí, že o slevách neuvažují. "Spoléháme se na současnou nabídku, včetně cenově zvýhodněných limitovaných edicí," popisuje mluvčí Hyundai David Pavlíček.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se