Když Číňané před 15 lety předvedli první modely osobních aut pro vyspělé trhy, málokdo je bral vážně. Vozy navíc pohořely v mnoha bezpečnostních testech. Jenže časy se mění. Číňané se poučili a kvalitu aut zvedli. Západní firmy, které působí na jejich trhu, se s nimi musely podělit o svoje know-how, a Číňané teď zahajují druhou exportní ofenzivu do vyspělých zemí. Vzhledem k napjaté celní válce se Spojenými státy se zaměřují hlavně na Evropu. Jde jim přitom nejen o vývoz, ale také o výrobu na starém kontinentu, kde vlastní švédské Volvo, britské MG nebo italského výrobce pneumatik Pirelli. Jsou také největším jednotlivým akcionářem německého Daimleru. A rozhodně to není jejich poslední slovo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.