Švédský nábytkářský řetězec Ikea po 70 letech přestane vydávat svůj každoroční tištěný katalog. Firma uvedla, že tak reaguje na masivní přesun nakupujících na internet. První katalog sestavil v roce 1951 zakladatel firmy Ingvar Kamprad. Z počátku vycházel ve 285 tisících výtiscích na jihu Švédska. Nejvíce kopií − přes 200 milionů − Ikea rozdala do domácností v roce 2016 na 50 světových trzích a ve 32 jazycích. Letos už jich vytiskla jen 40 milionů. O katalogu se psalo jako o největší každoroční publikaci na světě s více kopiemi než Bible či Korán. Jenomže jeho význam upadá. Firma posiluje svou přítomnost na síti, kam si její zákazníci chodí pro inspiraci čím dál častěji a rovnou tam zboží i nakupují. Za rok do konce srpna Ikea zvýšila internetové tržby o 45 procent a web Ikea.com zaznamenal čtyři miliardy návštěv.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist