Začala historicky nejrozsáhlejší výluka na hlavním železničním koridoru z Prahy do Brna či Ostravy. Miliony cestujících využívajících vlaky tak čeká výrazné prodloužení jejich cesty i náhradní autobusová doprava. Modernizace trati začíná po osmi letech stále nedokončených oprav dálnice D1, kvůli kterým část lidí vyměnila auto za vlak.

Stát zaplatí za opravu jedné z nejvytíženějších tratí v zemi dohromady přes 16 miliard korun. Hotovo bude v roce 2023. „Je třeba radikálně zlepšit stav na nejvytíženějších koridorových tratích,“ řekl na tiskové konferenci šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Železničáři spojili několik jednotlivých výluk do jedné velké. Podle Svobody díky tomu oprava potrvá místo standardních deseti let dva až tři roky.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se