Americký miliardář a vývojář Ben Silbermann od dětství miloval sbírání brouků, byl dobrý v přírodních vědách, naopak nevynikal ve sportu a péče o tělo nikdy nebyla jeho prioritou. Na sociální síti Pinterest, kterou před deseti lety spoluzaložil, nyní zakázal reklamu na hubnutí. Důvody, proč tak rozhodl, ale nejsou osobní a nesouvisejí s jeho koníčky. Platforma, kterou používá měsíčně 478 milionů lidí, chce být místem, kde se uživatelé nemusí stresovat všudypřítomnou inzercí připomínající hubnutí a kult hubených postav.
Ze sociální sítě tak zmizely reklamy na nejrůznější pomůcky, které při nošení na těle slibují úbytek kilogramů, stejně tak na produkty, jež s hubnutím mají pomoci aplikací na kůži a pleť. Zakázaná je nově ale i reklama idealizující přesné typy postav či jakkoliv propagující hubnutí. Důvodem je mentální zdraví a pohoda uživatelů sítě.
Pro představu: Kdo na Pinterestu v minulosti hledal například tipy na cvičení břišních svalů, narazil i na cílenou reklamu. Ta slibovala při koupi daného cvičebního plánu zhubnutí třeba o osm kilogramů během týdne a vyrýsování břišních svalů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.