Vezměme si příklad z Německa. Už zase. Německo se po svých zářijových volbách chystá omezit rychlost na dálnicích, tam, kde doposud byla jen doporučená. Nechtějí to všichni politici, konzervativci a liberálové jsou proti, stejně jako by byli u nás. Ale Zelení, kteří významně posilují, mají šanci prosadit si svou. A, světe div se, německé automobilky, které o omezování rychlosti nechtěly dřív ani slyšet, jsou smířeny. Neprotestují. Tak, jako uznávají zjevnou potřebu najít čistší pohon aut, respektují i nově se prosazující pohled na osobní dopravu. Pohled, kde fascinace rychlostí ustupuje racionální potřebě ochránit na silnicích a dálnicích životy a zdraví. Například podle datové analýzy magazínu Der Spiegel by stanovení rychlostního limitu na německých dálnicích ročně ušetřilo život asi 140 lidem.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Komentáře ke článku

Petr Mach 30.07.2021 09:46
Tomas Rehak: nesveprávní hňupi zde skutečně žijí a je to dokonce většina občanů, kteří chtějí, aby téměř za vše nesl odpovědnost stát. Minimální stát plný za sebe zodpovědných svéprávných občanů tu nechce téměř nikdo. Omezení rychlosti na 30 ve městech umožní rozvoj šetrnější, zdravější a bezpečnější dopravy.
Tomas Rehak 30.07.2021 06:55
@Petr Mach to tedy ma, protoze autor de facto rika, ze zde zijou nesvepravni hnupi, kteri by meli akorat vse tupe kopirovat z Nemecka. Mel by za trest pokleknout pred ikonou prumerneho Cecha.
Roman Dušek 29.07.2021 20:56
Vrchol hlouposti nebo rovnou lhaní. Zaměňovat termíny překročení maximální povolené rychlosti a neprizpusobeni rychlosti. Překročení maximální povolené rychlosti není ani v první desítce příčín úmrtí.
stepan.tille 29.07.2021 10:50
@Nikola Schmidt Koukam, ze jak pražská kavarna, tak i videnska jsou za 30. Ok. A panove, vyrazili jste take nekdy mimo velkomesto? Vite jak vypada cesky "venkov"? Rad bych podotknul, ze jiz par set let je Viden trozku bohatsi jak lec jake ceske mesto....srovnavejte si tedy infrastrukturu s podobnym mestem. Myslim, ze tady na severu Vam trochu neverime
stepan.tille 29.07.2021 10:42
....dalsi ekoterorista. Prijde mi, ze nejdriv se adorovali hovadiny z SSSR a nyni se adoruje zapad. 30 ma smysl v obytne zone apod, jiste. Ale obhajovat 30 napr na cele Praze, je uplna hovadina. Navic, v Rakousku predloni na vybranych usecich zavedli 140. A zjistili, ze to prospelo plynulosti i nehodovosti. Chapu, ze pro redaktora, ktery z homeoffice vytahl za podledni rok paty a max dosel na metro, to je tema. Ale pokud musite jezdit 40.000+ rocne, koukate na to fakt jinak
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru