Řidiči zažívají posledních osm let na dálnici D1 mezi dvěma největšími městy peklo. Po cestě je čeká hned několik desetikilometrových zúžení se sníženou rychlostí a vyšší pravděpodobností nehody. Modernizace a s tím spojené kolony mají podle opakovaných slibů premiéra Andreje Babiše letos v říjnu týden před volbami skončit. Babišova vláda tak slavnostně otevře modernizovanou dálnici.

Má to ale jeden háček – dálnice úplně hotová nebude. I když papírově modernizace posledních tří zbývajících úseků u Humpolce, Měřína a Ostrovačic skončí, stavbaři se příští rok vrátí a začnou opravovat klíčový most Šmejkalka nedaleko Mirošovic. Ministerstvo ho před několika lety z modernizace papírově odstranilo, řidičům to ale může být jedno – bez omezení trasu z Prahy do Brna tak jako tak neprojedou.

„Most nebyl v plánu, je to úplně jiný typ rekonstrukce,“ brání ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) to, že se do říjnového termínu oprava kompletně nestihne. Podle něj nejde o žádnou předvolební novinku, jako samostatnou stavbu podle něj ŘSD začalo most vést už před několika lety, a to kvůli technické náročnosti opravy. Stavba navíc vyžaduje i územní rozhodnutí a umístění na nové pozemky. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se