Španělský oděvní gigant Mango se rozhodl vydat stejným směrem jako mnozí jeho konkurenti a zařadit do své nabídky stále žádanější udržitelnou módu. V listopadu proto představí novou značku Alter Made, založenou „zelenějším“ konceptu. Oděvy v ní budou dražší, zákazníkům by ale měly vydržet déle než produkty takzvané fast fashion, na kterou se Mango specializuje a která reaguje na aktuální trendy a nosí se obvykle jen jednu sezonu.
„Je to sázka na jiné hodnoty, která cílí na konkrétní spotřebitele, kteří se chtějí chovat zodpovědně,“ řekl k tomu výkonný ředitel Manga Toni Ruiz. Očekává, že během tří let dosáhnou tržby Alter Made na 25 milionů eur, tedy v přepočtu 642 milionů korun. Budou však tvořit jen zlomek celkových tržeb Manga, které loni dosáhly na 1,8 miliardy eur, což je 46,3 miliardy korun.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.