„Kdybych vám řekl, že někdo předá klíče od svého bytu na ulici úplně neznámému člověku jen proto, že mu tvrdí, že je jeho domovník, neuvěřili byste mi,“ míní Igor Vida, šéf Raiffeisenbank. Přesně takto neobezřetně se ale podle něj někteří klienti finančních domů chovají v situacích, kdy se je snaží podvodníci připravit o peníze formou kyberútoku. Tím, že jim dobrovolně předají citlivé údaje od svých bankovních kont anebo platebních karet, přicházejí nenávratně o desítky a v některých případech i o stovky tisíc korun.
Velmi často se to děje například prostřednictvím podvodných volání, takzvaného vishingu, během něhož se pachatelé v drtivé většině vydávají za falešné bankéře peněžních ústavů, u nichž si poškození vedou účet. V posledních měsících se objevila novinka: zneužívání jména České národní banky (ČNB). A jakožto její domnělí pracovníci dokážou zloději nic netušící oběti okrást o značnou část jejich životních úspor.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.