Lockdowny a omezení provozu některých firem či obchodů dopadly na příjmy domácností. Lidé se tak více než kdy jindy obraceli na pomoc potravinových bank. Nárůst v počtu klientů je podle ředitelky České federace potravinových bank Veroniky Láchové za dobu pandemie více než poloviční. „Pro potraviny si chodilo o 60 procent lidí více. Během chvíle jsme měli nárůst ze 100 tisíc klientů, které podporujeme, na zhruba 160 tisíc,“ vypočítává ředitelka Láchová. Potravinové banky a sociální služby navštěvují lidé, kteří během pandemie ztratili práci, nemají bydlení, ale například i samoživitelky, které odešly od partnera kvůli domácímu násilí.
„Léta jsem dělal průvodce po Praze, což jde bez turistů těžko, takže jsem musel odejít. Přes léto jsem jezdil po zahradách ve firmě u kamaráda a dělal další pomocné práce, ale teď to doma táhne hlavně manželka. Nechodím si pro jídlo pravidelně, někdy nám to ale vytrhne trn z paty, abychom si nemuseli různě půjčovat třeba na nájem a placení účtů,“ popisuje pětatřicetiletý Tomáš P. z Prahy, který má doma sedmiletou dceru.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.