Síť stavebnin Pro-Doma, která je známá pravidelnými akvizicemi, dokončila na začátku roku svůj historicky vůbec největší nákup. Převzetím konkurenční společnosti Woodcote se firma na konsolidovaných tržbách dostane na 13 miliard korun. Nákupy navíc mohou podle generálního ředitele Pro-Doma Petra Vaněrky pokračovat. „Teď máme 178 prodejen, ale výhledově jich klidně může být 300. Ideálem je být všude tam, kde Lidl,“ říká v rozhovoru pro HN. Na rozdíl od svého většího konkurenta DEK ale Pro-Doma nehodlá překročit hranici distribuce a nebude kupovat žádné výrobce stavebních materiálů.

HN: V těchto dnech jste dokončili akvizici konkurenční sítě Woodcote. V čem je to pro vás důležité?

Jestli jsme jako Pro-Doma někdy chtěli koupit nějakou firmu, tak to byla Woodcote. Nejen kvůli jejich tržbám, které jsou tři miliardy korun, což je řadí do první desítky. Tohle velké číslo navíc dělají hlavně v oblasti suché výstavby, což je segment, kde jsme dosud tak silní nebyli. Od letoška už ale Pro-Doma prodá v Česku každou čtvrtou sádrokartonovou desku, posílíme i v běžných stavebninách, ve kterých se postupně Woodcote etablovala, ale dále ve dveřích a podlahách a sortimentu voda, plyn, topení. Kromě specializace se díky akvizici více dostaneme i na trh kolem Prahy – převzetím prodejen Woodcote máme třeba u běžných stavebnin splněnou kvótu pro pražský trh. Pan Parry (manažer, který v roce 2013 síť koupil od britského řetězce Wolseley stahujícího se z Česka – pozn. red.) postavil úžasnou firmu, která jde manažersky velmi dobře převzít, protože si obě značky nekonkurují a nevidí se nepřátelsky.

HN: Jak bude probíhat spojování obou firem?

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.