Síť stavebnin Pro-Doma, která je známá pravidelnými akvizicemi, dokončila na začátku roku svůj historicky vůbec největší nákup. Převzetím konkurenční společnosti Woodcote se firma na konsolidovaných tržbách dostane na 13 miliard korun. Nákupy navíc mohou podle generálního ředitele Pro-Doma Petra Vaněrky pokračovat. „Teď máme 178 prodejen, ale výhledově jich klidně může být 300. Ideálem je být všude tam, kde Lidl,“ říká v rozhovoru pro HN. Na rozdíl od svého většího konkurenta DEK ale Pro-Doma nehodlá překročit hranici distribuce a nebude kupovat žádné výrobce stavebních materiálů.
HN: V těchto dnech jste dokončili akvizici konkurenční sítě Woodcote. V čem je to pro vás důležité?
Jestli jsme jako Pro-Doma někdy chtěli koupit nějakou firmu, tak to byla Woodcote. Nejen kvůli jejich tržbám, které jsou tři miliardy korun, což je řadí do první desítky. Tohle velké číslo navíc dělají hlavně v oblasti suché výstavby, což je segment, kde jsme dosud tak silní nebyli. Od letoška už ale Pro-Doma prodá v Česku každou čtvrtou sádrokartonovou desku, posílíme i v běžných stavebninách, ve kterých se postupně Woodcote etablovala, ale dále ve dveřích a podlahách a sortimentu voda, plyn, topení. Kromě specializace se díky akvizici více dostaneme i na trh kolem Prahy – převzetím prodejen Woodcote máme třeba u běžných stavebnin splněnou kvótu pro pražský trh. Pan Parry (manažer, který v roce 2013 síť koupil od britského řetězce Wolseley stahujícího se z Česka – pozn. red.) postavil úžasnou firmu, která jde manažersky velmi dobře převzít, protože si obě značky nekonkurují a nevidí se nepřátelsky.
HN: Jak bude probíhat spojování obou firem?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.