Největší internetový prodejce reklamy tančí mezi snahou zachovat si výdělky a přísným okem Evropské komise, amerických regulátorů i vydavatelů obsahu. Během jediného roku Google představil už druhý koncept cílení internetové reklamy, který má dát uživatelům větší kontrolu nad tím, jaké informace o nich inzerenti budou mít. Pro vydavatele internetového obsahu jde o zásadní změnu, která ovlivní rozdělování přibližně 10 bilionů korun, které se točí v digitální reklamě.

Už před rokem Google místo problematické technologie cookies představil systém kohortní analýzy, která anonymizovala konkrétní uživatele vytvářením skupinových profilů podle stejných rysů chování. Po kritice ze strany ochránců soukromí na internetu ale od projektu označovaného zkratkou FLoC ustoupil. Teď Google oznámil další pokus o cílení reklamy, u kterého data zůstávají na uživatelském zařízení. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se