Česko má dalšího startupového jednorožce. Softwarová firma Productboard Huberta Palána a Daniela Hejla se stala dokonce nejhodnotnějším českým start-upem. Američtí investoři poslali do společnosti dalších 125 milionů dolarů a ocenili ji tak na 1,725 miliardy dolarů, v přepočtu 37 miliard korun. Firma díky tomu svou hodnotou přeskočila i prvního českého jednorožce, online supermarket Rohlík Tomáše Čupra. 

Productboard se zaměřuje na vývoj softwaru, který pomáhá produktovým manažerům porozumět trhu a reagovat na zákaznickou poptávku správně uchopenými digitálními produkty. Mezi jeho zákazníky jsou mimo jiné firmy jako Microsoft, Volkswagen, Salesforce, Zoom nebo Avast. 

„Pevně doufám, že náš růst a dosavadní úspěch pomáhají reprezentovat český talent ve světě. Status jednorožce je jedním z milníků na naší cestě vybudovat silnou globální společnost, pomáhající firmám budovat kvalitnější digitální produkty, které budou chtít lidé s radostí využívat a budou jim užitečné,“ uvedl CEO Productboardu Palán.

ProductBoard již celkově získal od investorů 262 milionů dolarů. V čele nejnovější investice stály americké fondy Dragoneer Investment Group a Tiger Global. Zapojili se do ní také stávající investoři ProductBoardu, například český fond Credo Ventures.

Nový kapitál hodlá ProductBoard využít k získání nových zaměstnanců a rozšíření produktů pro podnikové zákazníky. 

ProductBoard v roce 2014 založili Hubert Palán a Daniel Hejl. ProductBoard má podle svých internetových stránek přes 400 zaměstnanců a více než 5500 zákazníků. Provozuje kanceláře v San Francisku, Vancouveru, Dublinu, Londýně, Praze a Brně.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist