Největší domácí automobilka zažívá období plné nejistot a výhledy na další měsíce nedokáže přesně určit ani její vedení. Firma sice oznámila, že loni dosáhla o 48 procent vyššího čistého zisku než v roce 2020, ohledně letošního roku je ale opatrná. Loni firma hlavně kvůli chybějícím čipům nevyrobila až 280 tisíc aut. Ta jí chybí stále, navíc jí hospodaření výrazně komplikuje válka na Ukrajině, která dopadá i na její zákazníky.

Celkové tržby společnosti loni meziročně spadly o 0,4 procenta na 422,6 miliardy korun. Zvýšení zisku na 22,4 miliardy korun docílila firma i přes to, že loni dodala zákazníkům meziročně o 12,6 procenta méně vozů, tedy celkem 878 tisíc. Svá auta prodávala dráž, například Superb loni zdražila o 79 tisíc nebo Kodiaq o 95 tisíc, tedy o více než 10 procent. Zároveň ve výrobě upřednostňovala vozy s vyšší marží, do výsledků významně promluvil elektromobil Enyaq, kterých Škoda prodala 45 tisíc. Výrobou „zelenějších vozů“ se Škodovka vyhýbá pokutám za emise, zároveň má model při prodeji nejvyšší marže z její nabídky.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se