Největší domácí automobilka zažívá období plné nejistot a výhledy na další měsíce nedokáže přesně určit ani její vedení. Firma sice oznámila, že loni dosáhla o 48 procent vyššího čistého zisku než v roce 2020, ohledně letošního roku je ale opatrná. Loni firma hlavně kvůli chybějícím čipům nevyrobila až 280 tisíc aut. Ta jí chybí stále, navíc jí hospodaření výrazně komplikuje válka na Ukrajině, která dopadá i na její zákazníky.
Celkové tržby společnosti loni meziročně spadly o 0,4 procenta na 422,6 miliardy korun. Zvýšení zisku na 22,4 miliardy korun docílila firma i přes to, že loni dodala zákazníkům meziročně o 12,6 procenta méně vozů, tedy celkem 878 tisíc. Svá auta prodávala dráž, například Superb loni zdražila o 79 tisíc nebo Kodiaq o 95 tisíc, tedy o více než 10 procent. Zároveň ve výrobě upřednostňovala vozy s vyšší marží, do výsledků významně promluvil elektromobil Enyaq, kterých Škoda prodala 45 tisíc. Výrobou „zelenějších vozů“ se Škodovka vyhýbá pokutám za emise, zároveň má model při prodeji nejvyšší marže z její nabídky.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.