Miliardáři si rádi kupují média. Nejen v Česku, početné příklady najdeme i na Západě. Vedle skupiny magnátů, kteří se k miliardám propracovali právě díky úspěšnému mediálnímu podnikání, je čím dál víc těch, kdo do novin, televizních stanic i nových elektronických titulů sypou peníze vydělané v jiných oborech. Motivy jsou různé, od vysloveně komerční investice, jakou bylo skupování regionálních novin prováděné po desetiletí Warrenem Buffettem, přes snahu získat vliv a prestiž po upřímně míněnou snahu zabezpečit nezávislost oblíbeného titulu a umožnit jeho rozvoj. „Svoje“ noviny – a to velmi prestižní Washington Post – si před devíti lety koupil i zakladatel Amazonu Jeff Bezos, dnes druhý nejbohatší člověk světa.

Jediný muž, který má nad Bezosem podle žebříčků v majetku navrch – Elon Musk –, se na pole blízké médiím vydal také. Ovšem sáhl po tom, co je mu vzhledem k jeho naturelu i generační příslušnosti bližší – po sociální síti. Konkrétně po Twitteru.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se