Evropská unie si dál brousí zuby na velké online platformy. Nekonečná řízení vedená podle soutěžního práva se ale v souboji s obří tržní silou Amazonu, Applu nebo Googlu ukázala jako nepraktický nástroj. Není proto divu, že politici našli neobvykle rychle shodu na přijetí takzvaného aktu o digitálních trzích (Digital Market Act). Jeho cílem je vytvořit rovné podmínky a pro Evropskou komisi získat rozsáhlé donucovací pravomoci k přijímání okamžitých opatření proti narušování hospodářské soutěže v digitálních ekosystémech. Akt o digitálních trzích by mohl být přijat kolem října 2022, tedy během českého předsednictví.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se