Za sedm tisíc korun si před lety koupil Jan Martínek bezdrátová sluchátka v e-shopu Alza. Ke koupi ho přesvědčilo i to, že si za 1400 korun mohl přikoupit prodlouženou záruku – místo běžných dvou let na plných pět. Jenže když se sluchátka po čtyřech letech porouchala a on je v prodloužené záruční době reklamoval, neuspěl.
Alza mu oznámila, že vlastně nešlo o záruku, ale „pouze“ o pojištění, a odkázala jej na pojišťovnu, s níž měla uzavřenou smlouvu. A ta řekla, že oprava je neúčelná, a nabídla mu jen vrátit polovinu sumy – hodnotu, kterou po čtyřech letech používání měla. Tedy zcela jiného plnění, než by bylo u záruky.
Martínek se proto obrátil na soud a požadoval, aby mu Alza doplatila 3200 korun jako rozdíl toho, co mu zaplatila pojišťovna a co stála sluchátka. U soudů ale zatím neuspěl. Navíc ho spor už stál 80 tisíc korun. Přesto hodlá pokračovat.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.