Za sedm tisíc korun si před lety koupil Jan Martínek bezdrátová sluchátka v e-shopu Alza. Ke koupi ho přesvědčilo i to, že si za 1400 korun mohl přikoupit prodlouženou záruku – místo běžných dvou let na plných pět. Jenže když se sluchátka po čtyřech letech porouchala a on je v prodloužené záruční době reklamoval, neuspěl.

Alza mu oznámila, že vlastně nešlo o záruku, ale „pouze“ o pojištění, a odkázala jej na pojišťovnu, s níž měla uzavřenou smlouvu. A ta řekla, že oprava je neúčelná, a nabídla mu jen vrátit polovinu sumy – hodnotu, kterou po čtyřech letech používání měla. Tedy zcela jiného plnění, než by bylo u záruky. 

Martínek se proto obrátil na soud a požadoval, aby mu Alza doplatila 3200 korun jako rozdíl toho, co mu zaplatila pojišťovna a co stála sluchátka. U soudů ale zatím neuspěl. Navíc ho spor už stál 80 tisíc korun. Přesto hodlá pokračovat.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se