Malé žluté kolečko na botách zaměstnanců, kteří míří do haly M6, tu není jen tak. Značí, že jen s touto pracovní obuví, která umí uzemnit a zbavit člověka statické elektřiny, je možné pracovat na čerstvě zprovozněné lince. Ta je od této chvíle zaměřená výhradně na výrobu nejdůležitějšího, nejtěžšího a také nejdražšího komponentu do elektromobilů.

V závodě Škody Auto v Mladé Boleslavi se v úterý oficiálně spustila linka na kompletaci akumulátorů do elektrických aut s modulární platformou MEB, což je zjednodušeně řečeno podlaha auta určená čistě pro elektromobily. Tu lze různě natahovat a upravovat tak, aby se mohla použít jako základ pro bateriové modely napříč celým koncernem Volkswagenu. Řadí se k nim aktuálně škodovácký model Enyaq a sesterské vozy od Audi, Cupry i Volkswagenu.

V následujících letech má přijít na trh ještě mnoho dalších modelů, které se na této platformě postaví. Jen Škoda Auto chce do tří let představit tři čistá elektroauta, která mají být levnější než Enyaq s cenou začínající na částce lehce nad 1,1 milionu korun.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se