Letecká doprava tvoří sice jen 5 procent celkových emisí skleníkových plynů, je ale také jejich nejrychleji rostoucím zdrojem. Pro dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050, jak se zavázala Evropská unie, tak bude při nárůstu počtu cestujících nutné najít ekologickou variantu létání. Na rozdíl od automobilové dopravy technologie zatím nestačí na výrobu použitelných elektrických letadel, nadějí tak mohou být syntetická paliva.
Ve Španělsku se nyní povedlo evropskému týmu vědců vyrobit letecké palivo kerosin jen ze slunce, vody a oxidu uhličitého. A očekávají, že do roku 2040 tak budou schopni pokrýt polovinu spotřeby evropských letadel.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.