Letecká doprava tvoří sice jen 5 procent celkových emisí skleníkových plynů, je ale také jejich nejrychleji rostoucím zdrojem. Pro dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050, jak se zavázala Evropská unie, tak bude při nárůstu počtu cestujících nutné najít ekologickou variantu létání. Na rozdíl od automobilové dopravy technologie zatím nestačí na výrobu použitelných elektrických letadel, nadějí tak mohou být syntetická paliva.

Ve Španělsku se nyní povedlo evropskému týmu vědců vyrobit letecké palivo kerosin jen ze slunce, vody a oxidu uhličitého. A očekávají, že do roku 2040 tak budou schopni pokrýt polovinu spotřeby evropských letadel.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se