Omezená nabídka příležitostí na domácím trhu i snaha posílit svoji reputaci v zahraničí tlačí tuzemské realitní fondy k investicím v cizině. Nejčastěji volí sousední státy jako Polsko nebo Slovensko. Najdou se ale i výjimky. Například skupina Accolade v minulosti vykročila až do Španělska, kde nově připravuje už svůj šestý projekt. Na severu země u města Burgos postaví za zhruba miliardu korun halu o rozloze 40 tisíc metrů čtverečních pro japonského výrobce pneumatik Bridgestone.
„Španělsko je velký trh, kde je relativně limitovaná konkurence, a to hlavně v regionech jako Valencia, Sevilla nebo Baskicko. A je tam také nedostatek moderních průmyslových budov, nízká neobsazenost a dostatek lidí,“ říká pro HN šéf Accolade Milan Kratina.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.