Ještě před dvěma lety by třiatřicetiletou brunetu s kudrnatými vlasy na ulici možná nikdo nepoznal. Dnes už Mirku neboli Holku z Moravy běžně zastavují fanoušci, kterých má na Instagramu přes 140 tisíc. S přibývajícími sledujícími se z copywriterky stala známá osobnost, jejíž dosah chtějí využívat firmy z nejrůznějších odvětví. Co začalo jako natáčení vtipných videí pro pobavení kamarádů, se tak proměnilo ve zdroj příjmu i důležitých kontaktů. 

Trh influencer marketingu se v Česku blíží miliardě korun a kopíruje celosvětový vývoj. Zatímco v roce 2020 činily investice do tohoto byznysu globálně necelých deset miliard dolarů (asi 250 miliard korun), pro letošní rok se očekává, že překonají 16 miliard (asi 400 miliard korun). Firmy na spolupráci s influencery vyhrazují stále větší část svých rozpočtů, zároveň se už nejedná o způsob komunikace typický pouze pro prodejce kosmetických přípravků či oblečení. Influencer marketing čím dál tím víc zasahuje i do sektoru financí nebo bankovnictví.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.