Trvalo to jen pár minut. Když vláda v polovině září oznámila, že zastropuje spotřebitelské ceny energií, vyrojili se energetičtí influenceři a komentátoři na sociálních sítích s kreativními možnostmi, jak by obchodníci mohli na stropech na úkor státu vydělat. Nápad to byl v zásadě jednoduchý: stačí, když dodavatelé nastaví spotřebitelům nesmyslně vysokou cenu, třeba i převyšující tržní realitu, kterou by jim pak dorovnal erár. Zákazníkům by to mohlo být vzhledem k cenovému limitu jedno a vůči zdražení by se nebránili. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.