Píše se rok 2002. Z rádia londýnské domácnosti hraje neznámá píseň. Pan Smith se do ní okamžitě zamiluje. Jenže neví, jak se skladba jmenuje, a jeho jediná šance, jak název zjistit, je zavolat, než píseň dohraje, na číslo 2580. Dovolá se, podrží telefon u rádia a za pár minut mu přijde SMS zpráva s názvem písně a jménem interpreta.

Tímto způsobem fungovala britská služba Shazam, která pomocí speciálního algoritmu rozpoznává hudební skladby, před dvaceti lety. Z dnešního úhlu pohledu šlo o složitý postup, ten se v průběhu let ale posunul raketově kupředu. Dnes globálně úspěšná aplikace dokáže za pár vteřin díky algoritmům hledanou skladbu srovnat zhruba s jednou miliardou dalších písní, které má v databázi. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.