Píše se rok 2002. Z rádia londýnské domácnosti hraje neznámá píseň. Pan Smith se do ní okamžitě zamiluje. Jenže neví, jak se skladba jmenuje, a jeho jediná šance, jak název zjistit, je zavolat, než píseň dohraje, na číslo 2580. Dovolá se, podrží telefon u rádia a za pár minut mu přijde SMS zpráva s názvem písně a jménem interpreta.
Tímto způsobem fungovala britská služba Shazam, která pomocí speciálního algoritmu rozpoznává hudební skladby, před dvaceti lety. Z dnešního úhlu pohledu šlo o složitý postup, ten se v průběhu let ale posunul raketově kupředu. Dnes globálně úspěšná aplikace dokáže za pár vteřin díky algoritmům hledanou skladbu srovnat zhruba s jednou miliardou dalších písní, které má v databázi.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.