Ministra dopravy Martina Kupku (ODS) čeká v příštích měsících důležité vyjednávání v Bruselu ohledně budoucnosti českého automobilového průmyslu. Na domácí automobilky a na ně navázané firmy se řítí hrozba jménem Euro 7. Nová emisní norma od evropských komisařů by mohla zastavit výrobu malých aut se spalovacími motory dříve, než přijde jejich ohlášený konec v roce 2035. Odnesla by to například Fabia od Škody. „Je to velké riziko, naše vláda představenou podobu normy zásadně odmítá,“ říká v rozhovoru pro HN Kupka.

Zmíněný rok ale nemusí být pro konvenční motory konečnou. Český autoland může spasit vývoj a investice do syntetických paliv, což ministerstvo pozorně sleduje. Martin Kupka také naznačil, kdy se bude jezdit po dálnici D3 do Rakouska nebo kdy se otevřou další části Pražského okruhu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.