Je to jeden z nejzvláštnějších příběhů na české železnici posledních let. Menší tuzemský dopravce Leo Express si v úterý přivezl ze Španělska první dálkový vlak Talgo. Podle tamního listu El Economista by měla česká firma získat od své španělské mateřské společnosti tři jednotky. Po cestě vlak viděly a fotily desítky lidí, Leo Express se přesto snaží o informační embargo. Na české železnici se ale utají máloco. HN získaly informace, které plány Leo Expressu celkem zřetelně naznačují a vysvětlují.

Na zkušebním okruhu v Cerhenicích pravidelně testují spoustu vozidel, včetně těch nejmodernějších evropských projektů za miliardy eur. Takovou snahu o utajení ale tamní zaměstnanci dlouho neviděli. „Na všechno je embargo, jedině přes tiskové mluvčí,“ uvedl jeden z nich.

Oficiální vyjádření? Velmi obecné. „Leo Express pravidelně testuje železniční vozidla od různých celosvětových dodavatelů. Jsme evropský dopravce a nyní je předčasné spekulovat, kde se případně tato vozidla nasadí,“ uvedl mluvčí firmy Emil Sedlařík.

Přitom Leo Express s vlaky Talgo počítá a zahájil kroky k tomu, aby s nimi v roce 2026 vyjel. Nejde tedy o žádné „případně“.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké má s Talgem Leo Express zřejmě plány.
  • V jakém stavu vlastně dodaná jednotka je.
  • Co je potřeba na vlaku zrekonstruovat.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.