Někdo má na ruce vytetované jméno své manželky či přítelkyně, Pavel Vopařil zvolil logo své firmy. V prvním roce pandemie šéf Bonami, jednoho z největších českých e-shopů s nábytkem, podcenil rychlost, jakou jeho firma dokáže růst. „V listopadu 2020 jsme plánovali měsíční tržby na 120 milionů korun a já se vsadil, že když překonáme 200 milionů, nechám si dát tetování. A my to fakt překonali,“ vzpomíná na „euforické“ pandemické časy, kdy se firma přiblížila dvoumiliardové hranici ročních tržeb.

Od poloviny předloňského roku ale už sledoval ochlazení a loni se pak situace otočila definitivně. Trh e-commerce zažil poprvé v historii meziroční pokles. Inflace nahnala e-shopy mezi dva mlýnské kameny – palčivě rostoucí náklady a chladnoucí poptávku. Velké investice do nábytku přitom byly mezi prvními, které si zákazníci začali odpouštět. Klesající tržby a váznoucí cash flow donutily Bonami propouštět, zavřít část prodejen a osekat další náklady. Rok tak firma zakončila s provozním ziskem, velkou úlevu ale Vopařil nyní nečeká, protože začátek letošního roku může být dokonce ještě horší. Vidí ale i pozitiva – díky levnější dopravě z Číny může část nábytku začít zlevňovat.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se