Po loňském odchodu několika set evropských, amerických a japonských značek z Ruska vznikla v regálech tamních obchodů široká mezera. Během druhého pololetí ji částečně zaplnily firmy ze zemí, které se k západním sankcím nepřipojily. Prim nesporně hrají Číňané, což je vidět hlavně na trhu s chytrými telefony a osobními auty.

Značkové zboží četných západních firem nicméně i přes zastavení výroby v ruských továrnách nebo stopnutý dovoz proudí na tamní trh i nadále. A to přes třetí země a zásluhou takzvaného paralelního – nebo také šedého – dovozu. Ten stojí na překupnících, kteří dovážejí žádané zboží do Ruska proti vůli samotných výrobců a majitelů ochranných známek. Zvláštním výnosem jim to umožnil sám prezident Vladimir Putin

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nahlédněte do zákulisí dění v Evropě a sledujte českou stopu v Bruselu. Odebírejte nejlepší newsletter v Česku věnovaný EU Ředitelé Evropy. Připravují ho pro vás každý týden Ondřej Houska a Kateřina Šafaříková.