Když ministr dopravy Martin Kupka (ODS) na pondělí do Štrasburku svolával zástupce ostatních zemí Evropské unie, měl dva cíle: dosáhnout zásadního zmírnění velmi přísného návrhu normy Euro 7, která má razantně snížit emise u aut. A zajistit, aby se v Evropě mohla i po roce 2035 prodávat nová auta se spalovacím motorem, pokud budou na syntetická paliva. Jenže tím, že smíchal tyto dvě záležitosti dohromady, některé země odradil. Česko tak má ve výsledku, aspoň nyní, méně spojenců proti normě Euro 7. Tu přitom české automobilky přirovnávají k ráně „nožem do zad“.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nahlédněte do zákulisí dění v Evropě a sledujte českou stopu v Bruselu. Odebírejte jediný newsletter v Česku věnovaný unii Ředitelé Evropy. Připravují ho pro vás každý týden Ondřej Houska z Prahy a zpravodajka HN v Bruselu Kateřina Šafaříková.