Absolventi vysokých škol se na trhu práce cítí sebevědoměji než jejich předchůdci a nebojí se požádat o více peněz i lepší podmínky. Zaměstnavatelé se naproti tomu často potýkají s nedostatkem uchazečů a zejména v oborech jako pohostinství či jiné služby o budoucí zaměstnance bojují. Personalisté z řady velkých firem se proto shodují, že je důležité při náboru absolventů vycházet vstříc jejich měnícím se očekáváním

Místo výše mzdy či možnosti kariérního růstu se dnešní absolventi více zajímají o to, kdy budou doma a zda jejich práce dává smysl. Důležitá je pro ně také udržitelnost či schopnost něco konkrétního na firemních projektech měnit. Vyplývá to z hloubkových rozhovorů s personalisty deseti velkých firem jako ČEZ, Komerční banka, McDonalds, Správa železnic nebo holding HP Tronic, pod který spadají značky jako Datart či ETA. Průzkum zpracovala společnost GTS Alive, jež mimo jiné vydává a spravuje studentské průkazy ISIC.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.