Automobilka Škoda Auto teprve letos po všech překážkách v předchozím období spojených s covidem rozjela výrobu naplno. Podařilo se jí překonat nedostatek čipů, kvůli kterým vyráběla nekompletní vozy, i požár u dodavatele Grupo Antolin loni v lednu. Nyní však musela kvůli nedávným záplavám ve Slovinsku zastavit výrobu v Kvasinách. Dalo by se tak říct, že když se motor českého HDP začne konečně nadechovat, něco ho srazí dolů. Navíc jsou to věci, které těžko ovlivní.

„Zpočátku to vypadalo hrozivě,“ říká o současných problémech ve výrobě Jaroslav Povšík, odborářský předák a zároveň člen dozorčí rady automobilky. V rozhovoru pro HN nemluví jen o trablích spojených s výpadky dodávek dílů od vytopené slovinské firmy KLS Ljubno, ale i o stále hrozícím stěhování výroby elektrického Enyaqu z Česka do Německa, požadavkům vedení koncernu na propouštění ve Škodě nebo tlaku Volkswagenu na likviditu a cash flow své české dceřiné firmy.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Chcete dostávat investiční texty do e-mailové schránky?

Přihlaste se pravidelnému odebírání investičního newsletteru Peníze HN, kde naleznete naše původní analýzy, tipy na dobré čtení nebo glosy analytiků.

newsletter Peníze