Když bylo Martinu Šimonovi šest let, začal s dědou chodit na pole okolo Chebu sbírat bylinky a prodávat je do výkupu. „Strašně mě to bavilo, pořád jsem byl venku na poli. Máma mě dokonce musela nutit do sledování pohádek,“ vzpomíná čtyřiatřicetiletý Šimon.
Dnes má firmu Herbona, která s tržbami ve výši 150 milionů korun patří k největším velkoobchodům s bylinkami u nás. Ročně zpracuje šípek, ostropestřec, heřmánek, ibišek, mátu či kmín za 150 milionů korun. A odběratelům, mezi něž patří výrobce čajů Jemča, výrobce kořenících směsí Benkor či nápojářská skupina Kofola, posílá ročně 2500 tun surovin.
Co se dočtete dál
- Proč uspěl zrovna Martin Šimon.
- Komu dodává jeho společnost Herbona.
- Jaký vliv na něj měl jeho dědeček.
- Proč ho potrápila energetická krize.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.