Zatímco některé potravinářské firmy striktně hlídají, aby se do jejich výroby nedostal ani nenahlédl nikdo nepovolaný, v jihomoravském Sonnentoru je to přesně naopak. Loni se firmou prošlo na 50 tisíc návštěvníků. Celý proces výroby bylinkových čajů z Čejkovic tam pozorují přes speciální okýnka. Díky informačním panelům na zdech se také dozvídají o udržitelném zemědělství a podnikání.
Letos na jaře firma ke dvěma existujícím halám postaveným na místě bývalého brownfieldu a kravína přidala další ekologickou budovu Solis. Podle jednatele společnosti Josefa Dvořáčka ihned pozitivně ovlivnila byznys firmy. „Každý víkend nás díky tomu navštíví více než tisíc lidí a zaznamenáváme i obrovský nárůst prodejů na e-shopu. Nárůst v tržbách je více než 10 procent,“ říká.
Co se dočtete dál
- Na jaká udržitelná řešení je Sonnentor nejvíce pyšný?
- Jak se z firmy stala turistická destinace?
- A jak vrátit do života zapomenutou lidovou harfu?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.