Aleksandru Rajchovi sebevědomí nechybí. Prezentace člena vedení Polské asociace pro alternativní paliva (PSPA) pro zahraniční novináře je prosycena poznámkami, co vše jeho lobbistická organizace řeší, s kým je v kontaktu a jaké firmy jsou u PSPA členy. Vyčíst je zde by bylo zbytečné, ze světových automobilových gigantů to jsou v zásadě všechny.
„Toto je důležitý slide, protože ukazuje dodavatelský řetězec elektromobility v Polsku. Můžete vidět, že třeba výroba elektrobusů je poměrně robustní,“ ukazuje Rajch na mapu posetou téměř pěti desítkami výrobních závodů čisté mobility, které se až na výjimky koncentrují podél české a německé hranice.
Rajch přiznává, že na rozdíl od autobusů se osobních elektromobilů coby koncového produktu v zemi zas tak moc nevyrobí. „Avšak lithium-iontové baterie, to je velká chlouba polské ekonomiky. Vděčíme za to především závodu jihokorejského koncernu LG ve Vratislavi. Naše současná produkce je asi 130 až 150 gigawatthodin ročně a roste,“ neskrývá optimismus Rajch v zasedačce jedné z moderních kancelářských budov v centru Varšavy, kde PSPA sídlí.
Co se dočtete dál
- Kdy odstartovala polská zelená transformace?
- Jak se Polsko vypořádalo s omezením dodávek zemního plynu a uhlí z Ruska?
- Z čeho pramení česká obava z polských jaderných ambicí?
- Co si o Green Dealu myslí polská veřejnost?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.