V cizině mají Prahu opravdu rádi. Před časem vyšla v jednom žebříčku jako sedmé nejoblíbenější město vhodné pro návštěvu. Když jsem se ovšem podíval, s jakými asociacemi je hlavní město spojované, dostavil se spíš rozpačitý pocit. Respondenti nejčastěji zmiňovali golema, Kafku a pivo. Chápu, že je potřeba do Prahy přilákat turisty, zároveň si ale myslím, že Praha má mnohem víc co nabídnout – tvořivým lidem, kteří tu chtějí dlouhodobě žít, pracovat a posunovat tuzemskou ekonomiku směrem k oborům s vyšší přidanou hodnotou.
Pro takovou vizi potřebujeme nabídnout perspektivu života pro domácí a zahraniční talenty. Pojďme třeba začít jen tím, že budeme méně mluvit o pivu. A víc propagovat fakt, že je v Praze velmi bezpečno, máme kolem sebe kvalitní životní prostředí, v našem městě funguje řada mezinárodních škol a Praha disponuje spoustou zajímavých kulturních míst. Ano, můžeme se spokojit s tím „mít“ z každého turisty 60 eur, ale jako ambasador spolku Druhá ekonomická transformace se domnívám, že práce na změně pozice Prahy z „party města“ na město, které nabízí skvělé podmínky pro dlouhodobý pobyt, se určitě vyplatí.
Co se dočtete dál
- Kde má Praha největší potenciál?
- A co může mít Praha společného třeba s texaským Austinem?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.