Jestli něco podnikatele Dominika Janíka v současnosti trápí, tak je to fakt, že jeho start-up musí operovat v právním vakuu. Ne snad že by byl ilegální, ale hromadná poptávková doprava, zjednodušeně autobus na zavolání, v níž podniká, stále není zákonem považována za linkovou osobní dopravu. To v praxi znamená, že cestující ze zapadlých nebo hluchých míst regionu platí za tuto službu extra peníze nad rámec tarifních kuponů na MHD.
Start-up Citya, který Janík založil, nabízí městům a dopravcům softwarové řešení pro to, aby právě do odlehlých míst nemuseli posílat velké linkové autobusy, ale například efektivnější mikrobusy. Ty navíc nejezdí podle striktních řádů, cestující si je objednávají sami na virtuální zastávky pár kroků od bydliště.
Co se dočtete dál
- Proč je hromadná poptávková doprava zatím problematická.
- Co se pro změnu děje na ministerstvu dopravy.
- Jak může Citya pomoci při nedostatku řidičů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.