Duševní zdraví českých žáků je v žalostném stavu. Průzkumy ukazují, že více než třetina dětí žije ve středně těžké až těžké depresi. Ve srovnání se zahraničím si také méně věří a nemají tak dobrý vztah s učiteli. Ministerstvo školství plánuje, že by se do rozvoje jejich duševní odolnosti měli zapojit samotní pedagogové, a to už od prvního ročníku základní školy.

Součástí výuky by se měla stát témata jako práce s emocemi nebo zvládání stresu. Možnou podobu takového vzdělávání nabízí projekt neziskové organizace Society for All (SOFA), která se věnuje duševnímu zdraví a inkluzi ve školství. Ta připravila příručky pro učitele, v nichž jim vysvětluje, jak s žáky pracovat z hlediska takzvaného wellbeingu a lépe spolupracovat s rodiči. Nabízí také soubor cvičení a aktivit, které s nimi můžou vyzkoušet.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Na rozvoj kterých schopností by se měly školy zaměřit.
  • Jak by mohla vypadat výuka, která bude žáky duševně a osobnostně rozvíjet.
  • Jak zavedení těchto metod vnímají první školy, které je vyzkoušely.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.