Domácím firmám radí, jaké výhody a nástrahy je čekají, když se rozhodují o zařazení elektroaut do svého vozového parku. Tomáš Kadeřábek, šéf konzultant české pobočky nadnárodní společnosti Arval poskytující operativní leasing, sám elektrickým autem tři roky jezdí, věci z praxe tak zná dokonale. V rozhovoru s HN popisuje, co teď firmy při volbě, na jaké elektrické auto ukázat, nejvíce řeší.

Kadeřábek zmiňuje jak nedostupnost čistě elektrických kombíků, vysokou pořizovací cenu aut nebo konzervativní lpění na jedné značce automobilů. Například na Škodě Auto, která má zatím pouze jeden elektrický model. Vedle samotného výběru auta podniky narážejí i na problémy s nabíjením v garážích, kdy budovy často nemají dostatečně vyhrazený příkon pro nabíječky. Všechny tyto faktory jsou podle Kadeřábka překážkou většího rozvoje elektromobility v Česku, pro který jsou firemní zákazníci klíčoví. 

Arval také momentálně se svými klienty řeší, zda budou žádat o dotaci na elektroauto, nebo zůstanou věrní operativnímu leasingu. Ten je totiž z podpory na pořízení elektroaut, která se spustí tento měsíc, vyloučený. A Kadeřábek nechápe proč.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Co nyní firmy ve vozových parcích řeší.
  • Jak postupovat při převedení vozového parku do elektřiny.
  • Kdy začne zlevňování elektroaut.
  • Jak to vypadá s parkování elektroaut v garážích.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se