Když Rusko koncem předloňského února napadlo Ukrajinu, zahraniční automobilky, které tam podnikaly, v souladu se západními sankcemi opustily jeho trh. Velkou mezeru, kterou po sobě zanechaly Volkswagen, Renault, Toyota, Hyundai a další, rychle zaplnila Čína.

Její značky podporované státními subvencemi vycítily šanci. A nepromarnily ji. Rychle zvyšují podíl na trhu, zatímco ruským výrobcům, jimž se stále nedostává dovážených komponentů, produkce i prodej padají. Ruská automobilová lobby varuje, že může nastat až padesátiprocentní propad výroby.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kolik ruského automobilového trhu ovládají Číňané.
  • Jak si tam vedou hlavní ruské a čínské značky.
  • Jaký je dopad na místní výrobce.
  • Jaké novinky chystají ruské značky.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Chcete dostávat investiční texty do e-mailové schránky?

Přihlaste se pravidelnému odebírání investičního newsletteru Peníze HN, kde naleznete naše původní analýzy, tipy na dobré čtení nebo glosy analytiků.

newsletter Peníze