Ještě v roce 2010 byl americký Ford druhou nejprodávanější značkou nových osobních vozů v Česku po domácí Škodě Auto. Čtrnáct let poté je za první čtyři měsíce roku podle dat Svazu dovozců automobilů na desáté příčce, například dříve vysmívaná Dacia je šestá, když prodala skoro dvakrát více vozů. Libor Beneš, country manažer českého zastoupení značky, s propadem a současnou pozicí spokojený samozřejmě není. Ale věří, že se Ford za pár let přesune do první pětky. V rozhovoru s HN popisuje, jak toho chce dosáhnout.

„Chceme cílit na to, že jsme jediná tradiční americká značka na trhu a máme modely, které nikdo jiný nemá. Ať už je to Mustang s osmiválcovým motorem, nebo sportovní pick-up Ranger Raptor, který nemá přímou konkurenci,“ říká Beneš. Počítá přitom s tím, že ještě dlouhé roky budou dominantní část prodejů tvořit vozy se spalovacím motorem.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se chce Ford dostat mezi nejprodávanější značky na českém trhu.
  • Jak vidí budoucnost elektromobility.
  • Kdy se F-150 začne prodávat v Česku.
  • Přetočí Ford svůj byznys z osobních aut na užitkové?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.