Kdyby v Evropě bylo dost plniček, naše vodíkové auto bychom už prodávali. Je kompletně funkční,“ říká Michael Rath, kterého kolegové v BMW přezdívají Mr. Hydrogen. Má na starosti tým, jenž v německé automobilce vyvíjí auta s pohonem na palivové články. Značka před nedávnem představila model iX5 Hydrogen, v současnosti nejvýkonnější vodíkové osobní auto na světě.

Technologii palivového článku automobilka využívá od Toyoty, se kterou uzavřela před lety partnerství. Vůz nabídne výkon 295 kW a má ujet 504 kilometrů. Do dvou nádrží z uhlíkových vláken se vejde šest kilogramů plynného vodíku, spotřeba se podle tabulek pohybuje okolo 1,19 kg / 100 km. Vůz na 100 km/h zrychlí za méně než šest sekund a maximálku značka uvádí na hodnotě 180 km/h.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Co zatím brání většímu prosazení vodíkových aut.
  • Proč má podle Michaela Ratha vodík v dopravě budoucnost.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.